Friday 16 March 2012

Teruskan Melangkah IV

Assalamualaikum wbt..
Dah masuk siri yang ke-4. Maknanya dah selesai minggu ke-4 perkuliahan di Universiti Malaysia Sarawak atau nama glamour nya UNIMAS atau dalam bahasa Arab جامعة ساراواك ماليزيا..
Ustazah Maliana yang ajar..


Dalam minggu ni, Alhamdulillah semuanya lancar. Banyak perkara yang dipelajari minggu ni, tapi kadang-kadang rasa tension belajar. Rasa macam ada something dekat dalam kepala yang nak pecah kalau saya tak dapat terima sesuatu perkara tu. Migrain. Selalu mengalaminya waktu belajar add maths waktu form 5 dulu..haha..Rindu pulak.


Enough. Back to my story for the 4th week. Pembentangan projek untuk PPD 1022 berjaya. Alhamdulillah. Terima kasih ya ALLAH atas kemudahan dan kelancaran yang telah Engkau berikan. Kumpulan 6 akan mewakili kelas kami untuk pembentangan peringkat UNIMAS. Tahniah korang. Zero To Hero memang terbaekkk! Walaupun kumpulan kami tidak dipilih untuk pembentangan peringkat UNIMAS, tapi kami tetap akan menjalankan program tu. Program apa? Tunggu dan lihat..hehe..


Waktu lab TMX, akak shidah ajar macam mana nak buat home page untuk web site kami nanti..Pening jugak bila belajar tapi tak dapat nak buat sendiri sebab belum install lagi Adobe Dreamweaver tu..Tapi sekarang dah install lah..hehe. Lepas habis kelas berbual kejap dengan kak Shidah..Dia memang orang Segamat pun *stalk fb dia..haha* dan, seperti yang dijangka dia memang kawan dengan along pun waktu sekolah dulu..haha..Tak memasal je ada kait mengait..Tak pe lah..Nanti nak balik Segamat kita naik satu flight ye akak..hihi..:D


Hari ni patut nya ada kelas Bahasa Arab. Dah sampai kelas tadi, ustazah Maliana masuk awal hari ni..Tapi masuk-masuk je kelas, Ustazah terus cakap, kelas batal ye hari ni. Dalam hati 'Ustazah ni main-main ke betul-betul ni? Macam tak percaya je kelas batal' Haha. Waktu tu macam terkejut, pelik pun ada. Agak hampa pun ada jugak. Selalunya bila dapat tau je kelas cancel, automatik bibirku ini akan menguntumkan sebuah senyuman (walaupun lecturer kat depan)..Tapi kali ni rasa macam lain macam..Blur..Tapi sekejap je rasa tu. Lepas tu terus call Afifah bagitau dia kelas batal. Untunglah awak tak siap lagi waktu tu..huhu.Terus jalan cepat-cepat sebab nak kejar bas. Tak sanggup nak tunggu bas pukul 4 nanti. haha..


Minggu depan ada presentation untuk Gender, Ethnicity & Class. Minggu depan jugak ada penilaian 1 Bahasa Arab. Penilaian membaca dan menulis. Doakan saya dan kawan-kawan ye.


Sampai sini sahaja dulu. InsyaAllah nanti kita jumpa lagi ye.. Illal liqa'




Jambatan chenta UNIMAS. Sepanjang hidup kat sini, baru sekali je lalu..hahaha



No comments:

Post a Comment