Monday 2 April 2012

Teruskan Melangkah V

Assalamualaikum wbt..
Apa khabar iman? Sihat? Makin meningkat atau makin berkurang? Teuk dada tanya iman. Kata sahabat saya tingkatkan keimanan dengan melihat kebesaran Allah, fikir tentang kebesaran Allah. Iman akan berkurang seandainya kita tak perjuangkan.

Alhamdulillah. Minggu ke 5 dan 6 berjaya diharungi. Bukan sengaja tak update blog,,tapi lebih kepada kemalasan dan kesuntukan masa..haha..Kesukaran terasa dalam minggu ni sebab semakin lama, makin dekat dengan due date nak hantar assignment and mid term test..Satu test dah lepas, yang lain semua lepas cuti pertengahan semester nanti. InsyaAllah..

"Jangan tunggu hari esok jika kita boleh buat hari ini"
Wahai diri, tolonglah berpegang pada prinsip ini ye! 2 minggu ni memang banyak sangat benda boleh dikaitkan dengan kata-kata kat atas tu. Harap lah diriku ini ambil pengajaran ye..Tapi kadang-kadang tu malas jugak nak gerak,,haih..Tak tahulah macam mana nak jadi produktif setiap hari. Haaa..Dimulakan dengan Bismillah,,disudahi dengan alhamdulillah..nyanyi lah sikit ye..Tiada cara lain melainkan memohon pertolongan Allah..Kita mulakan sesuatu dengan mengingati Allah dan Rasulullah, mohon restu dari ibu dan ayah..InsyaAllah kita akan tenang mengahdapi hari-hari kita. Setiap kali kita alpa ingatkan pada diri masa yang dah berlalu tak mungkin kita ulang semula. Masa itu nyawa, andai sudah tiada nyawa, kita tak boleh minta nyawa baru kan? Macam tu lah jugak masa,, pernah dengar tak masa itu emas? Maknanya masa itu sesuatu yang sngat berharga kan? Tapi zaman sekarang ni, kalau rantai emas atau gelang emas hilang. boleh beli baru kan? Jadi masa tu bukan emas lah, sebab masa yang dah hilang kita tak dapat nak beli balik semula kan?? Hehehe..

Ohh..hari sabtu haritu 31 Mac 2012 ada UNIMAS Berselawat..Kumupalan al-Mawlid, Marjan dan pelajar dari Madrasah al-Khairat datang untuk mengalunkan qasidah dan selawat. Sangat menyentuh hati..Tak mengantuk pun malam tu..Selalunya kalau lecture apa-apa pun pasti paling lama tahan pun 30 minit je..lepas tu dah mula la menguap je..hehe..Tapi malam tu sangat best sampaikan tak sedar dah nak habis majlis rupanya..Berharap program ni akan diadakan lagi..Biarkan UNIMAS terus berselawat..

Minggu 7 ni kelas sampai hari Khamis je. Hari Jumaat cuti sebab Good Friday..Tak tahu pun apa Good Friday ni..UNIMAS kasi cuti,,cuti lah kan..lepas tu cuti seminggu..Yeayyy..I need a break from everything..Errrr..tapi setiap minggu pun cuti aku ni..hahaha...So sad when all of my friends going back to semenanjung..huhuhu..sokey..Abah promise me to support my ticket for the semester break on June..Kakcik pegang kata-kata abah..hehe..Tak lama pun lagi kan..Sabar Siti Fathimah..

Hari ni 2 April..maknanya dah 2 bulan dia ke India..Lagi 2 bulan kena tunggu dia balik Malaysia..InsyaAllah..kalau Allah takdirkan awak untuk saya, saya akan tunggu awak..

Sampai sini dulu,,semoga berjumpa di lain masa..seandainya diizinkan Allah..Segala kesalahan dalam tatabahasa atau kata-kata harap di maafkan..Selamat menjalani kehidupan dengan lebih baik..Dan jadilah seorang mukmin yang produktif *ditujukan khas buat diri yang mengetuk papan kekuci ini*..hehe..

No comments:

Post a Comment