Saturday 10 March 2012

Mak rindu saya lettew..hihi

Dah 2 3 hari ni kredit fon tak de. Nak topup kat dalam kolej, kena cas, bila keluar selalu terlupa nak beli. Penyudahnya tak lah berkredit fon ku yang comel tu..hihi.

Selalunya sebelum pergi kelas mesti akan call mak dulu. Ambil berkat. Kalau dekat boleh peluk cium segala, tapi ni jauh, jadi, call lah kan..Bila tak da kredit, tak lah call. Tetiba semalam dapat mesej dari mak. Mak tanya macam mana nak save game kat lappy adik tu. Disebabkan tak da kredit, tak lah reply. Mak sent kat 2 2 nombor. Kesian mak. Tapi kakcik tahu mak saja je tanya pasal game, sebenar nya mak nak tanya kakcik sihat ke tak kan..hihihi..Sayang Mak..

Maghrib tadi abah call, tapi tak sempat nak angkat sebab tengah solat. Nasib sebelum solat isya' tadi abah call lagi. Dapat lah cakap dengan mak abah sekejap. Tengah-tengah cakap dengan mak tu, terbatuk pulak. Al-maklum lah sakit tekak.
Pastu mak tanya "Eh, kenapa batuk tu? Tak sihat ke?"
Saya pun jawablah "Tak lah, sakit tekak je. Kat sini cuaca tak menentu.Panas hujan"

-"Oh, mak ingatkan kakcik sakit tadi. Pelik jugak kakcik tak call lama dah"
Dalam hati saya berbunga-bunga sebab mak risaukan saya. *Woit, mana ada mak yang tak risaukan anak weyh. Sengal lah kau ni.*

Hehe. Betul tu. Sebenarnya semua ibu bapa dekat dunia ni sayangkan anak-anak mereka. Cuma kadang-kadang mereka tak cakap pun kat kita. Tapi dari tingkah laku mereka, mereka dah buktikan yang mereka terlalu sayang kan kita. Banyak dah benda yang mereka lakukan, pengorbanan mereka yang tak mungkin kita mampu balas. Jadilah anak yang soleh dan solehah. selalu lah doakan mereka.


“Ya Tuhanku, kasihanilah kedua-dua ibubapaku sebagaimana mereka mengasihani aku sewaktu aku kecil.”


Saya sayang mereka. Sangat-sangat

No comments:

Post a Comment