Saturday 28 April 2012

Sambung lagi :)

Assalamualaikum sahabat-sahabat blogger sekalian..Apa khabar iman? Harap sihat dan semakin meningkat lah ye..InsyaAllah..
Lama sudah tidak ku up date blog ini..Hehe..Nak curi masa untuk up date blog punyalah payah. Cuti di rumah dihabiskan dengan berjalan-jalan bersama keluarga tercinta. Siap pergi pantai lagi..Seronok..
Lepas habis cuti minggu yang terlalulalulalulalulalulalu sibuk. Nak submit assignment, test, presentation..haih,,banyak lah..Ni pun ada lagi assignment yang nak kena submit and ada 2 lagi presentation.. Cepat lah masa berlalu...Tak sabar nak cuti panjang ni..

Last week ada program dekat Rumah Amal Nur Iman. Rumah tu untuk anak-anak yatim..tapi ada jugak kanak-kanak yang ibu bapanya bercerai..Kira macam rumah kebajikan lah. Mula-mula sampai je rasa sebak dah. Tengok adik-adik yang kecil-kecil hidup bersama tanpa ibu bapa,  Allahuakbar..sayu sangat. Aktiviti hari tu pun tak banyak sangat sebab adik-adik tu pun ada program dekat luar. Jadi nak jimatkan masa kitorang buat sukaneka je dengan diorang. Bila nak habis program tu ada lah adik-adik ni buat persembahan khas untuk kami. Nasyid tentang ayah dan ibu, Rasulullah..Bila dengar je part dalam lagu tu "Wahai ayah dan ibu, dengarlah harapan anakmu" *lebih kurang lah* mengalir air mata tak henti...Allahuakbar..Betapa beruntungnya kita yang masih mempunyai ibu bapa lagi..Bersyukurlah, doakan lah ibu bapa kita setiap kali dalam solat..setiap masa lagi bagus..Jangan sia-siakan ibu bapa kita..Belajar elok-elok..Dapat kan keputusan cemerlang..Cemerlang dalam sahsiah..Kecemerlangan kita kebahagiaan ibu bapa kita..InsyaAllah..Gambar adik-adik tu belum ada pada saya..InsyaAllah bila dah dapat nanti saya akan upload ye..

Malam tadi ada Makan Malam & Kerjaya khusus untuk anak-anak Johor UNIMAS di The Banquet, Kuching..Bila tengok ramai anak-anak Johor berkumpul, semangat kenegerian tu tinggi pulak..haha...Gurau je..Tapi bila berkumandang je lagu negeri Johor tu, semangat nak nyanyi..Maklum lah dah lama tak nyanyi..Hehe.. Makanan nye jangan cakap lah..memang superb habis..lepas satu,satu keluar..dengan tom yam sea food nye, ikan talapia, udang goreng, sayur campur..perghhh..sedap yang teramat lah..Nak nak bila makan free,,memang tak bazirkan peluang yang ada..Huhu..Last sekali sesi bergambar ikut daerah..Paling ramai daerah Batu Pahat. Kota tinggi pun ramai gak. Yang dari Segamat berapa ketul no lah..haha..Next time kalau ada makan-makan free macam ni jangan lupa jemput saya lagi..Hihihi..

Ok lah...sampai sini sahaja dulu..Kalau ikutkan banyak lagi nak cerita..Tapi masa tak mengizinkan lah..InsyaAllah nanti bila-bila kita jumpa lagi ye...

Sebelum habis, ni gambar waktu pergi Tanjung Balau hari tu..Enjoy it :)

with my lovely mom <3

rasa tenang bila tengok pantai..tapi kawasan ni sesuai untuk family day je..bukan untuk mandi sebab tak berapa bersih sangat..huhu

with my mom again..abah tidur waktu ni..hehe..

~~ombak menghempas pantai~~

hah..special for u..saya tunggu awak ye..Sentiasa berdoa agar ada jodoh antara kita..amin :)
*siapa dia yang ditunggu? pemilik separuh hati saya lah..saya pun masih tak tahu siapa dia*



No comments:

Post a Comment