Thursday 13 March 2014

Suka-suka

Assalamualaikum. Sihat? Kalau sihat alhamdulillah. Kalau tak sihat, jaga kesihatan. Hehe. Maklum la musim-musim jerebu ni kan. Banyakkan minum air masak ye kawan-kawan. Kat Sarawak alhamdulillah cuaca baik-baik saja. Hujan, panas macam biasa. Negara dikejutkan dengan kehilangan pesawat MH 370 yang menuju ke Beijing dari Kuala Lumpur awal pagi Sabtu, 8 Mac yang lepas. Operasi 'search and rescue' sedang giat dijalankan dan telah masuk hari ke 6. Hanya Allah yang mengetahui apa sebenarnya yang terjadi kepada pesawat tersebut. Kita sebagai hamba yang lemah terus bergantung harap hanya pada Allah. Jangan kedekut doa. Ringankan tangan, mohon pada Allah semoga usaha pencarian akan mendatangkan hasil. Sebagai individu yang menggunakan kapal terbang untuk pulang ke kampung, aku sejujurnya ada la jugak rasa takut, trauma. Tapi yakin lah pada Allah. Kalau Allah dah tetapkan yang aku akan mati pada hari sekian sekian, sedang buat sekian sekian perkara, tak naik kapal terbang pun Allah tetap tarik nyawa aku kan. Nasib baik mak aku bukan jenis yang "Kakcik, pesawat MAS hilang. Lepas ni jangan naik kapal terbang lagi". Kalau lah mak aku jenis yang macam tu, alamatnya aku menetap je lah kat Sarawak sampai bila-bila. 

Sekarang tengah busy ber fyp. Dan sekarang aku terasa susah dan sukarnya untuk siapkan fyp dalam bahasa yang bukan aku tuturkan setiap hari. Haih. Nak buat ayat bukan boleh buat ayat macam budak tadika. Kena la sama taraf dengan namanya student degree kan. Padan muka aku sebab tak tukar supervisor dulu. Haha. Tapi sebenarnya sv aku ni baik je orangnya. Tak garang. Tak cerewet. Apa-apa idea dia terima je asalkan doable. Ya Allah, tak sabar nak habiskan semua ni. Tak sabar nak naik atas pentas ambil scroll tu. Hehe. InsyaAllah bulan 6 habis belajar. Bulan 11 naik pentas ye Fathimah. Usaha lebih sikit. Lepas habis belajar boleh kahwin. Eh. Haha. Tak tak. Lepas habis degree boleh sambung master pulak. InsyaAllah. Tengok la mana yang datang dulu. Kerja ke, belajar ke, atau jodoh ke yang datang dulu. Hihi. Gedik betul kau ni minah! Ok enough with that. Nak sambung fyp *kononnya lah* Tapi nanti bukak FB main candy crush. HAHAHAHAHAH. 

*I'm going back on 4th April. Mid-semester break. Amboi kau. Dah semester 6 pun cuti seminggu kau nak balik ye. Eh, suka hati aku lah. Bukan kau yang bayor tiket flight aku oii. :P *

Ok. Tata. Assalamualaikum :D

No comments:

Post a Comment