Wednesday 12 December 2012

12.12.12

Assalamualaikum. Sobahul khair. Alhamdulillah kita masih diberi peluang untuk hidup. Pernah tanya diri kenapa aku hidup lagi? Jawapan yangg sepatutnya kita beri pada diri ialah sebab kita masih banyak dosa. Allah beri peluang untuk kita bertaubat, mohon ampun kepadaNYA.

12.12.12. Apa yang special sangat dengan tarikh ni? Mungkin ada yang akan bernikah, membuat walimah, melamar seseorang ke kan. Tetttttt.. Bab melamar tu tak boleh blah. Ok. Apa pun yang kita nak buat hari ni. Pastikan semuanya adalah kerana Allah. Bukan hari ni je, hari-hari lain pun kena. Hehe. Apa yang kita buat pada hari ni pastikan ianya tidak mengundang marah ALLAH. Tetiba terasa sayu terfikir mungkin ada sesetengah individu akan menggunakan tarikh ni untuk meluangkan sepanjang hari bersama kekasih tidak halal. Sebak rasa kalau ada antara sahabat-sahabat saya yang ingin melakukan sedemikian. Jadi kita gunakan hari-hari kita untuk kita dekatkan diri pada ALLAH. Niatkan semua yang kita lakukan kerana ALLAH. Tapi jangan lah sampai buat ni macam ni " Aku pergi dating dengan girl friend/boy friend aku kerana ALLAH". Yang haram tetap haram. Buat apa pilih yang haram sedangkan yang halal itu lebih banyak kebaikannya. Think!

Sampai sini je bebelan mak jemah.Hihi. Semoga bertemu lagi di lain entry. InsyaAllah. Last from mak jemah. Keampunan ALLAH itu sangat besar, sebesar apa pun dosa yang kita lakukan, mohon lah keampunan kepada ALLAH, bertaubat dengan sebetul-betul taubat. Yang penting taubat dengan hati yang ikhlas. Tak usah nak fikir apa orang kata. Biaq pi lah depa. Salam sayang, salam rindu. Cewahh. Ahaks. Jaga hati, jaga diri, jaga iman, hiasi peribadi. Semoga berjumpa lagi. Assalamualaikum :)


No comments:

Post a Comment