Wednesday 22 February 2012

Kembali pada ALLAH

Assalamualaikum wbt..

Kembali pada ALLAH..
Kalau kita sedih,,kita luahkan pada ALLAH..
Kalau kita marah,,kita ingat pada ALLAH..
Kalau kita dihina,,kita bersyukur pada ALLAH..
Kalau kita inginkan sesuatu,,kita mohon pada ALLAH..
Kalau kita rindu,,kita puji ALLAH..
Kalau kita sakit,,kita ucap Alhamdulillah..

Semua rasa yang kita alami,,semua datang dari ALLAH..Rasa sedih, marah, gembira, cinta, rindu..semua datangnya dari ALLAH..terpulang pada kita bagaimana nak kawal semua perasaan ni..
Dan lagi satu,,kita kena ingat..setiap yang berlaku pada kita adalah di atas perancangan ALLAH..Tapi bukan bermaksud kita boleh serah bulat-bulat pada ALLAH..Konsep tawakkal bukanlah menyuruh kita untuk duduk goyang kaki sambil makan biskut dan mengaharap sesuatu yang baik itu datang pada kita..Kita kena berusaha seiring denga tawakkal..

Tapi seandainya apa yang kita inginkan tidak kita kecapi,,ingatlah "Kita merancang,,ALLAH juga merancang..Tetapi ALLAH lah sebaik-baik perancang" dan dalam surah al-Baqarah ayat 216,,ALLAH berfirman yang maksudnya "..Boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. ALLAH mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."

sesuatu yang baik itu datangnya dari ALLAH..Sampai sini sahaja kali ini..Semoga berjumpa lagi di lain hari..InsyaAllah..




No comments:

Post a Comment